Electronic Compositing (deleted footage #4)

Posted by | Posted in INFOS | Posted on 13-07-2012

Comme chacun sait les photographies valent mieux qu’un long discours… Cela fait plusieurs années que je vous rabâche  les oreilles à propos du « sabotage Jaws 3D » soit la très mauvaise décision d’ un Alan Landsburg (mal conseillé on dira) qui décida, à 10 semaines de la date butoir, d’abandonner l’immense majorité des plans composés de PSE au profit d’effets spéciaux optiques réalisés par la firme Praxis. Voici donc un comparatif d’ un célèbre plan (le sous-marin s’approchant du galion espagnol) qui devrait vous éclairer et vous donner une idée plus précise de ce à quoi aurait pu ressembler le film de Joe Alves. « It’s particularly disappointing to see the mini sub shots in the finished film » confie Robert Skotak dans le numéro 125 de Filmfax. « The electronic shots were far, far superior. I have some of the original versions of shots that look just amazing, without matte lines… » Des contours qui feront bondir notre amie Danielle Versé: « They had a crew screening, and we could see a black outline over every model. We were so disgusted. Nobody wanted to have their name put on the movie. It was okay to have Private Stock Effects, but we did not want our names there because the final result had nothing to do with what we have done: it was beautiful, beautiful photography and lighting. The lines gave the models away… » Si seulement les deux versions pouvaient cohabiter sur un même blu-ray… Avis aux pontes d’ Universal.

Comments posted (2))

  1. Wow, what a difference! Its a shame Alan Landsburg decided to do that. Thanks for posting the images.

  2. Just gotta say this site is awesome everything and more a jaws 3 fan could want!!! Would love to see more of PSE work, especially the shark attacking the control room!!!

Write a comment